معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا

توسعه حرفه ای معلم، راه درمان سیستم آموزشی کشور

معلم کارآمد،کلاس پویا
سمت فعلی: کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش

مـعلـمـان خـوب، خـود نیز شـاگـردانـی متعهدند. در جامعه دانایی محور، سازمان آموزش‌وپرورش در کنار انتقال محتوا به دانش آموزان، خود نیز می‌آموزد و کارگزاران امر آموزش را نیز توسعه می‌بخشد. توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمی، تنها راه درمان سیستم آموزشی کشور است. معلمان خلّاق همیشه در کنار آموزش، به پژوهش و یادگیری محتوای جدید می‌پردازند تا تدریس خود را اثربخش سازند. امید است در این وبلاگ، با هدف بهبود فرآیند آموزش و یادگیری، در جهت توسعه حرفه‌ای جایگاه معلمان قدمی برداشته شود.
مدیریت تارنما: امین جوانمرد-تالش
رایانامه: Aminj313@yahoo.com

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تاییدیه درگاه پرداخت

فروشگاه امین فایل

کیوآرکد وبلاگ


با اسکن این کیوآرکد، می توانید به راحتی به محتوای وبلاگ از طریق تلفن همراه و تبلت دسترسی یابید.
مقام معظم رهبری

شما معلمان و مربیان و نسل جوان هستید که فردا را می‌سازید و استکبار جهانی را مأیوس می‌کنید و نقطهٔ امید روشن را ... در دل مستضعفان عالم زنده نگه می‌دارید.
نشان سال 1397
سرزمین تالش











اسناد مهم سیستم تعلیم و تربیت ایران




آخرین نظرات



دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آموزگاران باید محیط‌های آموزشی موبایلی ایجاد کنند. یکی از دلایل بسیار مهم مربوط به دانش‌آموزان، لزوم آمادگی آن‌ها برای عملکرد در جامعه جهانی که از لحاظ ارتباطی و فنّاوری غنی است و نیاز به شهروندانی آگاه، بصیر و باسواد دیجیتالی و رسانه‌ای دارد. در حالی که دانش‌آموزان ارزش تکنولوژی را می‌فهمند و آن ارزش‌ها را در دستگاه‌های موبایل خودشان منعکس کرده و استفاده می‌کنند؛ آن‌ها هنوز به راهنمایی نیاز دارند تا در سطحی آکادمیک و بهتر از دستگاه¬ موبایلی خودشان استفاده کنند(ایکار،2013، ص 4).
 به طبع آن دانش‌آموزان نیاز به کمک، دانش و مهارت دارند تا به آنها در یادگیری استفاده از دستگاه‌های موبایل برای زمینه‌ای حرفه‌ای و آکادمیک که تحت تأثیر و محصول یک جامعهٔ مولّد و خلّاق است، یاری رساند(گزارش NMC،2014). این دانشِ پایه و مجموعه مهارت¬ها، از فرصت‌های آموزشی که موقعیت‌های آموزشی شبیه¬سازی شده‌ای را فراهم می‌کند تا چگونگی حل مشکلات را با استفاده از دستگاه‌های موبایل نشان دهند حاصل می‌شود. یافته‌های ایکار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان، مستعد و آمادهٔ استفاده از دستگاه‌های موبایل برای اهداف علمی و آکادمیک هستند و آن‌ها منتظر فرصت‌ها و تشویق‌هایی از آموزگاران و این مؤسسات هستند تا این مهم را انجام دهند. در نتیجه، دانش‌آموزان، هدایت و راهنمایی تکنولوژیکی می‌خواهند تا تجربه‌های علمی‌شان غنی شده و بهبود یابد؛ به گونه‌ای که تجربیاتی قابل تعمیم و کاربست به سایر جنبه‌های زندگی آن‌ها مانند حرفه و شغلشان فراهم آورد.
دلیل دومی که آموزگاران باید آموزش موبایلی را اجرایی کنند، اهمیت ایجاد محیط‌های آموزشی پویا است. وارد شدن و کاربست دستگاه‌های موبایل و استفاده از نرم افزارهایی که اجازهٔ دسترسی به اطلاعات و تعامل با محتوا را می‌دهند، می‌توانند به دانش‌آموزان در دیدن ارتباط بین یک محیط آموزشی و جهانی وسیع‌تر کمک کند. توانایی ارتباط دادن و مرتبط و متصل¬کردن این محیط‌های متفاوت به فراگیران کمک می‌کند تا بدانند که اطلاعات و دانش چگونه قابل کاربست، تعلیم، انتقال و استفاده در زمینه‌های مختلف می‌باشد (ایکار،2013).
این فعالیت‌ها همچنین مهارت‌های تفکر نقادانه1 را در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که این مهارت‌ها برای موفقیت در این دنیای پیچیده که از طریق موبایل‌ها و سایر ابزارهای فناوری در سطح بالایی از ارتباطات قرار دارد لازم و ضروری می‌باشند.
لزوم سرمایه گذاری در زمینۀ فناوری‌های دانش آموزساخته و دانش آموزمحور، دلیل سومی است که چرا محیط‌های آموزشی موبایلی باید ایجاد شوند. بر اساس یافته‌های ایکار در سال 2013، دانش‌آموزان همچنان انتظارات بالای خود راجع به دسترسی در هر زمان و هر مکان به محتوای دوره‌ها و مواد آموزشی را نگه داشته‌اند و همچنان بر استفاده از ابزارهای دیجیتالی شخصی در داخل و بیرون از کلاس تاکید دارند.
چنان که قبلاً صحبت شد ترجیحات دانش‌آموزان و اولویت آن‌ها در استفاده از ابزارها و دستگاه‌های تکنولوژیکی در میزان دستیابی به یک دستگاه موبایل شخصی نشان داده شده است.

برای مثال شکل 4-1 یافته‌های ایکار را دربارهٔ میزان دستیابی به ابزارهای دیجیتالی را در دانش‌آموزان آمریکایی نشان می‌دهد.


منبع:

کتاب  تفکر دیجیتال و آموزش مبتنی بر فناوری های موبایلی

نوشته ی دکتر رابینسون و دکتر رینهارت

مترجمان: سیدمحمد خاتم نژاد- امین جوانمرد


کيو آر کد مطلب جهت استفاده در اندرويد
چرا آموزگاران باید آموزش موبایلی را به کار بندند؟ - قسمت اول
دريافت برنامه هاي رمزينه خوان براي انواع سيستم عامل هاي تلفن همراه و تبلت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مترجم سایت

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه